Irások: ~PECS 2011.03.26-PREDIKACIO-

Szeretettel köszöntelek a - AZ ÚR VELEM...- közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz És már is hozzá férhetsz .

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 172 fő
  • Képek - 196 db
  • Videók - 1891 db
  • Blogbejegyzések - 1748 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 42 db

Üdvözlettel,

- AZ ÚR VELEM...- vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a - AZ ÚR VELEM...- közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz És már is hozzá férhetsz .

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 172 fő
  • Képek - 196 db
  • Videók - 1891 db
  • Blogbejegyzések - 1748 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 42 db

Üdvözlettel,

- AZ ÚR VELEM...- vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a - AZ ÚR VELEM...- közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz És már is hozzá férhetsz .

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 172 fő
  • Képek - 196 db
  • Videók - 1891 db
  • Blogbejegyzések - 1748 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 42 db

Üdvözlettel,

- AZ ÚR VELEM...- vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a - AZ ÚR VELEM...- közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz És már is hozzá férhetsz .

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 172 fő
  • Képek - 196 db
  • Videók - 1891 db
  • Blogbejegyzések - 1748 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 42 db

Üdvözlettel,

- AZ ÚR VELEM...- vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Baji Tamás:

1 Móz 26. fejezet

Izsák Isten parancsára maradt azon a földön, és az Úr – ígéretéhez híven – végig vele volt. Ezt látva a filiszteusok többféle magatartást tanúsítottak iránta. Izsák első kútásása után kijelentették, hogy övék a víz. Izsák újabb kutat ásott, amiatt is versengtek vele a filiszteusok. A harmadik kút után már nem versengtek vele, akkor már tágas helyet szerzett nekik az Úr. Ez volt a kitartásának a jutalma. Németh Sándor látása, tanítása a 90-es évekből ezzel kapcsolatban az volt, hogy a Hit Gyülekezete számára ezek prófétikus korszakok. Az első kút után a szektakampány, később is üldözések, de már enyhébb fokozatban. Az első két korszakot odaszántan végigharcolókat jutalmazta meg Isten. Tágas helyet szerzett az Úr, teret adott a növekedésnek, ezek az utóbbi évek, amikor szabadon hirdethettük az evangéliumot, növekedhettünk.

A jelenlegi politikai helyzetben reális esély van arra, hogy tovább javul az elismertségünk, társadalmi szinten és a felső politikai vezetés szintjén is. Ez nem megy automatikusan, tehát ez imatéma!

Gyűjtés.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dr. Pátri László:

Bírák könyve 6. fejezet

Gedeon meglehetősen híján volt önbizalomnak. Ezt a problémáját felmenői vérvonalából eredeztette. Leragadt ott, hogy ő nem lehet sosem nagy, sikeres, mert a legkisebb nemzetségből származik. Isten viszont nem így gondolkodik, és azt akarja, hogy mi sem így gondolkozzunk!

Gedeontól azt kérdezte Isten, hogy akar-e kukázni. Tőlünk is kérdezi: kész vagy-e a kukába dobni azt, hogy honnan jöttél? Fel kell adnunk azt, amit atyáinktól örököltünk, azért, hogy jobbat kapjunk helyette. Jézus Krisztus Vére: kincs! Igyekezzünk hát intimebb kapcsolatba kerülni vele!

Ebben a történetben SZSZ nagyon betöltötte Gedeont. Vadonatúj kijelentéshez jutott. Azt mondta neki az Úr: „Meg fogod tapasztalni, hogy az Úr a békesség,[1] mégpedig azáltal, hogy az ellenség a lábai alatt van! Azt fogja mondani Neked is az Úr, hogy nyugi, majd én harcolok, ez az én harcom!

Gedeon kapcsolata ezalatt nagyon megújult az Úrral. Az Úrnak van humorérzéke. Egy darabig csak nézte, hogyan csépel Gedeon; nem szólt bele. Amikor megnyilvánult az Úr, Gedeon egyre mélyebben ismerte meg Őt. Utána már azt várta tőle az Úr, hogy örömmel, izgalommal folytassa a munkát. Gedeon doktori disszertációja volt ez.

Azt a biztonságot korábban nem tapasztalta meg. Aki ezt megtapasztalta, az már többé nem mondja, hogy a legkisebb nemzetséghez tartozik.

Jézus Krisztus a Hegyi Beszédben azt mondta, hogy taktikus legyél az ellenségeddel: szeressed, és áldjad! Akik ezt nem tudják megtenni, azok olyanok, mint a világiak. Milyenek a világiak? Annak adnak, akitől visszavárják.

De mi? Akkor leszünk a mennyei  Atya fiai, ha nemcsak azoknak adunk, akiktől visszavárjuk. Ha nemcsak azokat áldjuk, akik szeretnek minket. A legnemesebb viselkedés azokat szeretni, akik gyűlölnek. Azoknak adni, akik nem tudják visszaadni. Isten velünk is ezt tette.

Az evangélium hirdetésekor fontos, hogy lássák az emberek, hogy te más vagy! Lássák, hogy Isten vezetése van az életeden. Isten érintése után az ember már egyetlen olyan dologba sem fogjon bele, amin nincsen áldás!

Akinek semmi sikerélménye sincs, az menjen be Isten tüzébe, és jönni fognak a sikerélmények.

Lehet, hogy úgy jöttél ide, hogy nem vagy sikeres. Sőt, neked van a legtöbb csekked. De ne feledd, hogy Isten a csekkek fölött van!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kaposi István:

A 30 tagú roma gyülekezet mostantól integrálódik a pécsi gyülibe. Igen, a gyülekezetünknek van egy romamissziója. Senki se tartson viszont attól, hogy neki ez által kevesebbje lesz. Bemutatja az egyik roma vezetőt:

     Király Márk:

Nagyszerű dolog ebben a városban roma kereszténynek lenni.

Németh Sándor tanításait nagyon buzgón hallgatták, sok roma fiatal tért meg. Vadházasságok legális házasságokká alakultak. Abbahagyták a tolvajlásokat, dolgoznak, gyermekeket vállalnak.

JK minden embernek az egyetlen esélye!

Kaposi István:

Luk 9:28  És lőn e beszédek után mintegy nyolcadnappal, hogy maga mellé vevé Pétert, Jánost és Jakabot, és felméne a hegyre imádkozni.

Luk 9:29  És imádkozása közben az ő orcájának ábrázata elváltozék, és az ő ruhája fehér [és] fénylő lőn.

Luk 9:30  És íme két férfiú beszél vala ő vele, kik valának Mózes és Illés;

Luk 9:31  Kik dicsőségben megjelenvén, beszélik vala az ő halálát, melyet Jeruzsálemben fog megteljesíteni.

Luk 9:32  Pétert pedig és a vele lévőket elnyomá az álom; de mikor felébredtek, láták az ő dicsőségét, és ama két férfiút, kik vele állanak vala.

Luk 9:33  És lőn, mikor azok eltávoztak ő tőle, monda Péter Jézusnak: Mester, jó nékünk itt lennünk: csináljunk azért három hajlékot, egyet neked, Mózesnek is egyet, és egyet Illésnek; nem tudván mit mond.

Luk 9:34  És mikor ő ezeket mondá, felhő támada és azokat beárnyékozá; ők pedig megfélemlének, mikor azok bementek a felhőbe.

Luk 9:35  És szózat lőn a felhőből, mondván: Ez amaz én szerelmes Fiam, őt hallgassátok.

Luk 9:36  És mikor a szózat lőn, találtaték Jézus csak maga. Ők pedig hallgatának, és semmit abból, amit láttak, senkinek el nem mondának azokban a napokban.

 

Fontos, hogy az embernek milyen Jézus-képe van. Gimnáziumban is tanítják a teremtéstörténetet, ott is kialakul egy kép.

Nagymértékben a hamis Jézus-kép tartja távol az embereket Istentől. Sok ember életében tetten érhető ez. Hited minőségét az határozza meg, hogy milyen képed van Jézus Krisztusról. Ő sokkal nagyobb annál, mint amilyennek bármelyikünk is el tudná Őt képzelni.

Akik vele voltak, a tanítványai sem látták Őt reálisan. Ennek oka, hogy JK valóságának egy része fenn volt (fenn maradt)[2] a Mennyben.

Ő ma sem mutatja meg a teljes dicsőségét, mert az megemésztő tűz.

Milyen a megdicsőült JK?

Jel 1:13  És a hét gyertyatartó között hasonlót az ember Fiához, bokáig érő ruhába öltözve, és mellénél aranyövvel körülövezve.

Jel 1:14  Az ő feje pedig és a haja fehér vala, mint a fehér gyapjú, mint a hó; és a szemei olyanok, mint a tűzláng;

Jel 1:15  És a lábai hasonlók valának az izzó fényű érchez, mintha kemencében tüzesedtek volna meg; a szava pedig olyan, mint a sok vizek zúgása.

Jel 1:16  Vala pedig a jobb kezében hét csillag; és a szájából kétélű éles kard jő vala ki; és az ő orcája, mint a nap [amikor] fénylik az ő erejében.

Jel 1:17  Mikor pedig láttam őt, leesém az ő lábaihoz, mint egy holt. És reám veté az ő jobb kezét, mondván nekem: Ne félj; én vagyok az Első és az Utolsó,

Jel 1:18  És az Élő; pedig halott valék, és íme élek örökkön örökké Ámen, és nálam vannak a pokolnak és a halálnak kulcsai.

 

Dicsősége erősebb a lézerfegyverek fényénél. Senki és semmi nem tudná elviselni a jelenlétét, ha ebben a dicsőségében megjelenne.

Ő nem olyan picike kis valamit, amit felteszel a polcra és néha leporolod. Szobrokkal sem mutatható be. Hozzá az út nem feszületen keresztül vezet, hanem SZSZ-en keresztül.

A tárgyaknak ma is van jelentőségük.  JK mondta: vedd fel a keresztedet, de ez nem a betegséged! A kereszt egy vízszintes és egy függőleges vonal: jelképezi Isten akaratát, és a tiédet, amelyek keresztezi egymást. A kereszted felvétele azt jelenti, hogy tagadd meg a saját akaratodat, és fogadd el Istenét, mert úgyis mindig az a jó![3] Csak az ótermészet ellenkezik.

Bátran felvehetjük a keresztünket, mert JK maga mondta, hogy az Ő igája könnyű és gyönyörűséges.[4]

A megdicsőült JK még a feltámadottól is nagyon különbözik. Akit kertésznek nézett Mária Magdaléna, az nem olyan, mint az, akiről a Jelenések 1-ben olvashatunk. A megdicsőült JK sugározza az örömöt, a gyógyulást. Látnod kell, hogy a te Megváltód nem kicsi!

Reinhard Bonnke afrikai evangelizációi során milliós tömegek térnek meg, noha a varázslók hatalma is nagy! JK viszont sokkal nagyobb! Amikor nagynak látjuk Őt, akkor csodák történnek. A jó és helyes képet SZSZ rajzolja ki bennünk. Annál jobb, minél részletesebb, cizelláltabb ez a kép.

A Lukács 9-beli történetben azt látjuk, hogy JK sugárzik, és ebben az atmoszférában Péter, János és Jakab szájtátva nézik Őt. Utána viszont elaludtak. Hogyan lehetséges ez? Testiek voltak. A szellemük hibernált állapotban volt. Amikor felébredtek, felragyogott nekik a Krisztus. Csodálkoztak, és elkezdtek tudatlanul beszélni.

Luk 9:33  És lőn, mikor azok eltávoztak ő tőle, monda Péter Jézusnak: Mester, jó nékünk itt lennünk: csináljunk azért három hajlékot, egyet neked, Mózesnek is egyet, és egyet Illésnek; nem tudván mit mond.

 

Amikor az ember életében felragyog a Krisztus, a sátán akkor se mond le rólad! Az a terve: jó leszel te neki egy bigott embernek, csináljunk vele egy új vallást. Eltűnt Mózes, Illés, csak JK maradt. Fontos!

Sokszor megtörténik, hogy megtér valaki, utána mégis visszamegy a történelmi felekezetébe.

2Kor 3:18  Mi pedig az Úrnak dicsőségét mindnyájan fedetlen arccal szemlélvén, ugyanazon ábrázatra elváltozunk, dicsőségről dicsőségre, úgy mint az Úrnak Lelkétől.

 

Úgy leszünk egyformák az Úr előtt, azaz akkor leszünk egységesek, ha egy a Krisztus- képünk. Akkor jó az egész, amikor már itt kapunk ízelítőt az eljövendő világból. Ekkor felgyorsul a metamorfózis.[5]

A változás belülről kifelé halad. Istentisztelet után más arccal megy haza az ember, mint amilyennel érkezett.

Luk 18:9  Némelyeknek pedig, kik elbizakodtak magukban, hogy ők igazak, és a többieket semmibe sem vették, ezt a példázatot is mondá:

Luk 18:10  Két ember méne fel a templomba imádkozni; az egyik farizeus, és a másik vámszedő.

Luk 18:11  A farizeus megállván, ily módon imádkozék magában: Isten! hálákat adok neked, hogy nem vagyok olyan, mint egyéb emberek, ragadozók, hamisak, paráznák, vagy mint ím e vámszedő is.

Luk 18:12  Böjtölök kétszer egy héten; dézsmát adok mindenből, amit szerzek.

Luk 18:13  A vámszedő pedig távol állván, még szemeit sem akarja vala az égre emelni, hanem veri vala mellét, mondván: Isten, légy irgalmas nekem bűnösnek!

Luk 18:14  Mondom néktek, ez megigazulva méne alá az ő házához, inkább hogynem amaz: mert valaki felmagasztalja magát, megaláztatik; és aki megalázza magát, felmagasztaltatik.

Luk 18:15  Vivének pedig hozzá kis gyermekeket is, hogy illesse azokat; mikor pedig a tanítványok ezt látták, megdorgálák azokat.

Luk 18:16  De Jézus magához híván őket, monda: Engedjétek, hogy a kis gyermekek én hozzám jöjjenek, és ne tiltsátok el őket; mert ilyeneké az Istennek országa.

 

A vámszedő nagy lelkiismeret-furdalással ment Isten jelenlétébe, pedig gazdag volt. A vámszedők – helyzetükkel visszaélve - általában önmaguknak is szedtek, nemcsak a római birodalomnak.

Ettől a magatartástól óvott Keresztelő János.[6]

Ezek után érthető, hogy a vámszedő morálisan nem volt önmagával elégedett, noha tudta azt, hogy társadalmilag magas pozícióban van. Gyakran kívülről másképpen ítélnek meg egy embert; a környezet másképpen látja őt, mint amilyen valójában.  Színészek, feltalálók, művészek sorsa gyakran érthetetlen a nagyközönség előtt. Nem értik az emberek pl. azt, hogy miért lesznek öngyilkosok sikeresnek gondolt emberek. Sokan irigylik őket, de lehet, hogy aki átéli, az félelmekkel van tele; ezekről a társadalom nem tud, de az Úr a szíveket vizsgálja.

Az a tapasztalat, hogy nemcsak a teljes kilátástalanságban lévők térnek meg. Sokszor az embereket nem a bukások hozzák az Úrhoz; nem az, hogy csődtömeget halmoztak fel. Van olyan, aki társadalmilag megbecsült ember, mégis érzi, hogy a lelkiismeretével nincs rendben.[7] Szükségben vagyunk, mert mindannyian vétkeztünk.

A vámszedő nem tudta élvezni a sikerét, mert a bűnei miatt komoly vádlás volt az életében, ezért nagyon hiányzott neki egy nagy találkozás. Ez Jézus Krisztussal történik meg, SZSZ által. Fontos, hogy maradjon meg a szívedben a vágy, hogy lássad, halljad az Urat akció közben. Láthatod is, mert JK az IT-en nem alszik. „Az ördög nem alszik” – mondják. Képzeld: Isten sem alszik! [8]

Nincsen Isten háta mögötti hely! Nincs olyan, hogy téged nem lát az Úr. A vámszedő rájött, hogy kár fenntartani az álarcot. Társadalmi funkciókban, helyzetekben előfordul, hogy rákényszerítenek az emberre bizonyos viselkedést, de Isten előtt nem érdemes foglalkozni a látszattal. Sok idős ember már nem tartja fenn a látszatot, ezért sokszor elviselhetetlen, ha nem Krisztus ábrázata van benne. Mert az jön ki belőle, ami benne van.

Hiába akar az ember önmagáról tetszetős képet mutatni, idővel ez már nem fog sikerülni. A plasztika is kevés, és természetellenessé válik az egész. Mindenki látni fogja rajta, hogy ő 80 éves.

Olyan is van, aki továbbra is fenn akarja tartani a látszatot; de olyan is, aki nem. Az a jó hozzáállás, hogy az ember semmit sem sajnál feláldozni az Istennel való kapcsolat érdekében. Ha kell bűnvallást tesz, ha kell, megváltoztatja a gondolkodását, csak hadd találkozzon Vele. Rodney így imádkozott Afrikában: érints meg, érints meg! Semmi… Erre ő: ha nem érintesz meg, akkor én érintelek meg! Ekkor tűz jelent meg a csontjaiban! Az elszántság jutalma volt ez! Ezért legyél kitartó az imakamrádban, vagy imaspájzodban, kinek mije van. Ne akarjál langyos leves lenni. A gulyásleves nem jó hidegen, a gyümölcsleves pedig melegen. Persze, JK nem levesekről beszélt a Jelenések könyve 3. fejezetében, amikor azt mondta, hogy a langyosat kiköpi a szájából. Jobb, ha hideg valaki, vagy forró.

A farizeusok elkülönülők voltak.[9] Egy bizonyos társadalmi szerepbe születtek bele, egy bizonyos viselkedési normát kellett felvenniük. Nagyon erős jellemzője volt ennek a magatartásformának a képmutatás és az elbizakodottság, önelégültség.

JK óvta tanítványait a farizeusok kovászától, ami a képmutatás.[10] A Hit Gyülekezetében is van már tradíció. Vigyáznunk kell, nehogy beleüljünk a farizeusok székébe! Ők ugyanis nem az Istennel való kapcsolattartással voltak elfoglalva, hanem marketinggel, PR-ral.[11]

Önmagukról ezeket állították: „böjtölök, tizedet fizetek, imádkozok”. Ez mind jó dolog! Mi volt hát a hiba? Az önelégültség. Azért adott hálát, mert ő különb másoknál. Ez a farizeus nem volt hajlandó feladni a látszatot, képmutató maradt. Ezért mondta JK, hogy hallgathatják őket, de a tetteiket ne kövessék. Csak társadalmi lényként határozták meg önmagukat, de az ember nemcsak társadalmi lény, hanem elsősorban Isten teremtménye. Ezért először belül akar rendet rakni. Erre utal JK azzal, hogy az edény belsejének megtisztítása fontosabb, mint a külső részé.[12]

A tiszta belsejű edénybe már fog írni Isten. Ad mintát bele, ami alapján történik a cselekedetek vezérlése. Így válik az ember Isten fiává és leányává, mert SZSZ vezeti.[13]

Aki nem Isten Szellemének vezetése szerint él, az nagyon hamar elbukhat, nem fogja megtalálni a helyes utat.

Dán 5:5  Abban az órában emberi kéznek ujjai tűnének fel, és írának a gyertyatartóval szemben a király palotájának meszelt falán, és a király nézé azt a kézfejet, amely ír vala.

Dán 5:6  Ekkor a király ábrázatja megváltozék, és az ő gondolatai megháboríták őt, és derekának inai megoldódának és az ő térdei egymáshoz verődének.

Dán 5:7  Erősen kiáltozék a király, hogy hozzák elő a varázslókat, a káldeusokat és jövendölőket. Szóla a király és monda a babiloni bölcseknek: Akárki legyen az az ember, aki elolvassa ezt az írást, és annak értelmét megjelenti nekem, bíborba öltöztetik és aranylánc lesz a nyakában, és mint harmadik parancsol az országban.

 

Dán 5:24  Azért küldetett ő általa ez a kéz, és jegyeztetett fel ez az írás.

Dán 5:25  És ez az írás, amely feljegyeztetett: Mene, Mene, Tekel, Ufarszin!

Dán 5:26  Ez [pedig] e szavaknak az értelme: Mene, [azaz] számba vette Isten a te országlásodat és véget vet annak.

Dán 5:27  Tekel, [azaz] megmérettél a mérlegen és híjjával találtattál.

Dán 5:28  Peresz, [azaz] elosztatott a te országod és adatott a médeknek és perzsáknak.

 

Belsazár lakomája tragédiába fordult. A bukás eredménye, hogy a megméréskor könnyűnek találtatik az illető. Azzal kerülhető el a bukás, hogy nem én vagyok a tiszta és ártatlan, hanem JK a tiszta és ártatlan. Ezért azt kérem: Uram, a Te karaktered, és személyiséged kerekedjen felül, egyre jobban jelenjenek meg ennek gyümölcsei.

JK le akarja venni rólunk a betegségeket, fájdalmakat. Ez az, amikor JK akciózik! Erre vágyni kell! Ezért, ha megkeseredtél, rázd ki magad ebből a helyzetből! A pozitív értékeket ne mond negatívaknak: ez a cinizmus.

Nem vitte el az ördög a te Uradat. Mária Magdaléna kérdezte a kertészt: te vitted el? A sátán nem tudja elvinni JK-t! Igyekezzél minden nap látni Őt! Ismeretesek ennek lehetőségei: imádkozás, bibliaolvasás, dicséret. Ő olyankor jelenik meg. Mint ahogyan most is itt van. Sose csalódottan menj Isten jelenlétébe, hanem bizalommal, mert Ő erőt fog adni, ahogyan Gedeonnak is adott.

Neveden hívott el téged![14] Akiket az Atya a Fiú kezébe adott, azokat mind megőrizte Ő.[15]

Ha Krisztus karaktere egyre erősebb lesz a bensődben, akkor egyre elkötelezettebb leszel az Úr iránt. Nem bigott módon, hanem Szent Szellemtől vezetetten.

 

 

 

 

 

 



[1] Isten egyik megváltói neve a hét közül.

Jer 23:6  Az ő idejében megszabadul Júda, és Izrael bátorságosan lakozik, és ez lesz az ő neve, amellyel nevezik őt: Az Úr a mi igazságunk!

Ez a prófécia JK-ban teljesült be. Róla írja Pál apostol:

2Kor 5:21  Mert azt, aki bűnt nem ismert, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk ő benne.

[2] Fil 2:6  Aki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő,

Fil 2:7  Hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl, emberekhez hasonlóvá lévén.

Tehát a dicsősége az, ami a Mennyben maradt, mert a kiüresítés erre utal.

[3] JK ebben is példát mutatott nekünk: Máté 26:39  És egy kissé előre menve, arcra borula, könyörögvén és mondván: Atyám! ha lehetséges, múljék el tőlem e pohár; mindazáltal ne úgy legyen amint én akarom, hanem amint te.

[4] Máté 11:29  Vegyétek föl magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelíd és alázatos szívű vagyok: és nyugalmat találtok a ti lelkeiteknek.

Máté 11:30  Mert az én igám gyönyörűséges, és az én terhem könnyű.

[5] Jelentése: belső (lényegi) átalakulás, átváltozás.

[6] Luk 3:12  És eljövének a vámszedők is, hogy megkeresztelkedjenek, és mondának neki: Mester, mit cselekedjünk?

Luk 3:13  Ő pedig monda nekik: Semmi többet ne követeljetek, mint ami előtökbe rendeltetett.

 

[7] A „lelkiismeret” szó helyett jobb lenne a „szellem-önismeret”. A görögben: szüneidészisz. A „szün” jelentése: együtt, az „eidészisz” pedig az eidónból van, ami azt jelenti: lát, észlel. Ez a jelzőrendszer tehát az emberben azért van, hogy együtt lásson. Kivel? Természetesen Istennel! Vagyis egyformán ítéljen meg cselekedeteket Ővele. Így mutatja meg, hogy Istennek mi a véleménye a tetteinkről, gondolatainkról, érzéseinkről. Nagyon érzékeny „műszer”, nagyon megbecsülendő, mert a védelmünket szolgálja! Elnyomható, elhallgattatható, de ez már súlyosan fertőzött szellemre utaló jel! (Lásd: 1 Tim 4:2)

[8] Eszünkbe juthat erről a 121. zsoltár, amelyben Isten hatalmasan bizonyságot tesz arról, hogy Ő alvás nélkül, éjjel-nappal őrzi az Övéit. Amikor az ember lefekszik, jó erre a két igeversre gondolnia, és akkor nyugodtan fog aludni, illetve elalszik az is, aki egyébként nem tudna aludni.

Zsolt 121:3 Nem engedi, hogy lábad inogjon; nem szunnyad el a te őriződ.

Zsolt 121:4 Íme, nem szunnyad és nem alszik az Izraelnek őrizője! (Ebben a zsoltárban egyébként 6-szor (!) szerepel az „őriz” ige valamelyik alakja.)

[9] Nevük is a héber párus szóból származik, aminek jelentése: elkülönülő. Jézus korában a zsidóság egyik legnagyobb és legbefolyásosabb vallási felekezetének – egyben politikai pártjának – tagjait nevezték így. Erősen elkülönítették ui. magukat mindenkitől, akik a mózesi törvényeket nem az ő felfogásuk szerint tartották meg. A törvény parancsait kiegészítették további parancsolatokkal, ezzel mintegy „biztonsági kerítést” vonva a törvény köré. Ezt viszont Isten nem mondta! Ezzel nagyon nehézzé tették az életet. Ezt a magatartást ostorozza JK:  Máté 15:6  És erőtelenné tettétek az Isten parancsolatát a ti rendeléseitek által. (Ui. az isteni törvények mellé rendelték a sajátjaikat, az isteniekkel egyenértékűnek tartva azokat.)

 

[10] Érdemes ehhez ezeket az igeszakaszokat elolvasni: Máté 16:6-12 és Lukács 12:1. A kovász egyébként a Bibliában mindig a bűnre utal. Két példa: 1 Kor 5:6-7, Gal 5:9.

[11] A PR az angol „public relations” kifejezés rövidítése. Jelentése: Kölcsönös előnyökön alapuló kommunikáció és kapcsolatok tudatos szervezése, melynek célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti megértés, valamint a bizalom megteremtése, fenntartása.

[12] Máté 23:25  Jaj néktek képmutató írástudók és farizeusok! mert megtisztítjátok a pohárnak és tálnak külsejét, belül pedig rakvák azok ragadománnyal és mértékletlenséggel.

[13] Róm 8:14  Mert akiket Isten Lelke vezérel, azok Istennek fiai.

[14] Ézs 45:4  Az én szolgámért, Jákóbért, és elválasztott Izraelemért neveden hívtalak el, szeretettel szólítálak, noha nem ismerél.

[15] Ján 17:12  Mikor velük valék a világon, én megtartám őket a te nevedben; akiket nekem adtál, megőrizém, és senki el nem veszett közülük, csak a veszedelemnek fia, hogy az írás beteljesüljön.

 

Címkék: sasvarine barath erika

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu